პროტესტის ნიშნად, 40–მდე მუშა დილიდან, ახალციხეში, გზის იმ ნაწილში შეიკრიბა, საიდანაც ბათუმი–ახალციხის მაგისტრალის მონაკვეთის რეაბილიტაცია დაიწყო (ახალციხე–ვალეს გზაგასაყაზე). იქვე იყო გაჩერებული ტექნიკაც.
„რვა თვეა გზის სამუშაოები მიმდინარეობს და ხელფასებს თითქმის ყოველ თვეში გვიგვიანებდნენ, ბოლო სამი თვის ნამუშევარი საერთოდ არ აგვიღია. თითოს 9 000 ლარამდე გვაქვს ასაღები“, – გვეუბენება ერთ–ერთი დასაქმებული თემურ ინასარიძე, რომელიც მშენებლობაზე სატვირთო მანქანით მუშაობს.
მისივე თქმით, დღეს პროტესტის გამოსახატად მუშების მხოლოდ ნაწილი შეიკრიბა. მშენებლობაზე სულ 60–მდე ადამიანია დასაქმებული და კომპანიას ყველას დავალიანება აქვს.
„ყოველ თვეში გვპირდებიან ხელფასს მოგცემთო. იმის იმედად, რომ ვმუშაობდით, სესხი ავიღე ბანკიდან, ახლა კი ვეღარ ვიხდი“, – გვეუბნება თემურ ღვინიაშვილი და ამატებს, – „სამუშაოები ისეთი გამკაცრებული იყო, მთელი დღე უნდა გემუშავა. შესვენების საშაუალებაც არ გვქონდა“.
გაფიცულებს მშენებელი კომპანიის ხელმძღვანელობასთან შეხვედრა სურდათ, თუმცა, მათთან არავინ მისულა. ამ დროისთვის მუშები დაიშალნენ, თუმცა, არც სამუშაოები გაგრძელებულა და ტექნიკაც ისევ გაჩერებულია – ნაწილი სოფელ ფარეხასთან, ნაწილი კი ახალციხე–ვალეს გზაგასაყარზე.
ბათუმი–ახალციხის საავტომობილო გზის 8,5 კმ–იანი მონაკვეთის რეაბილიტაციაზე საავტომობილო გზების დეპატრამენტმა ტენდერი 2016 წლის 16 იანვარს, 8.752.530 ლარზე გამოაცხადა. ტენდერში ორი კომპანია მონაწილოებდა. გამარჯვებული შპს სამშენებლო-სამონტაჟო საექსპლუატაციო საწარმო "ჩელიაბინსკტრანსსიგნალის” საქართველოს ფილიალი გახდა. 8.5 კმ–იან მონაკვეთზე შესასრულებელი სამუშაოების ღირებულება 8 მილიონ 500 ათასი ლარით განისაზღვრა.
„სამხრეთის კარიბჭე“ სამშენებლო კომპანიასთან დაკავშირებას მთელი დღის განმავლობაში ცდილობდა, თუმცა უშედეგოდ. ხელმძღვანელობაში ჯერ არ პასუხობდნენ, შემდეგ კი გათიშეს ყველა ის ნომერი, რომელიც მოვიპოვეთ.
საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტში განაცხადეს, რომ ტენდერში გამარჯვებულ კომპანიას ყველა ხარჯისათვის თანხა უკვე ჩარიცხული აქვს და მუშებთან პრობლემა მათ უნდა მოაგვარონ.
ახალციხე–ბათუმის საავტომობილო გზის 8.5 კმ–იანი მონაკვეთის მშენებლობის დასრულებამდე ერთი კილომეტრის რეაბილიტაციაა დარჩენილი. მუშები ამბობენ, რომ სამუშაოებს იქამდე არ გააგრძელებენ, ვიდრე კომპანია სახელფასო დავალიანებას არ დაფარავს.
შეგახსენებთ, ბათუმი–ახალციხის მაგისტრალის შეკეთებაზე საუბარი გასული, 2016 წლის გაზაფხულზე დაიწყო. ბათუმისა და ახალციხის დამაკავშირებელი ორი საავტომობილო გზა არსებობს. ბათუმიდან ხაშურის გავლით, ახალციხემდე დაახლოებით 320 კილომეტრია, რომლის დაფარვას ავტომობილით 6 საათი სჭირდება. ორჯერ მცირეა მანძილია ბათუმიდან ახალციხემდე გოდერძის უღელტეხილის გავლით. რეაბილიტაცია სწორედ ამ გზას უტარდება, თუმცა, არა მთლიან მონაკვეთს. Google.ge/map-ის მიხედვით, ახალციხე–ბათუმის საავტომობილო გზის მთლიანი სიგრძე 161 კილომეტრია, სატენდერო დოკუმენტაციის თანახმად, შეკეთდა გზის მონაკვეთი 150კმ-დან და 159კმ-ზე. ფაქტობრივად, საუბარია ეგრეთ წოდებულ, ფარეხის გზაზე, რომელიც იწყება ახალციხის გასასვლელიდან, რკინიგზის გადასასვლელიდან და მოიცავს მცირე მონაკვეთს ადიგენის ტერიტორიაზე.
[ლუბა გიორგაძე, ახალციხე]