ახალციხეში, მეხუთე საჯარო სკოლაში, შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის წარმომადგენლებმა ღია კარის დღე გამართეს. საინფორმაციო შეხვედრას მოსწავლეები, სტუდენტები, პედაგოგები, ახალციხის მუნიციპალიტეტის საჯარო სკოლის დირექტორები და სამცხე-ჯავახეთის უნივერსიტეტის ადმინისტრაციის წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.
შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა მაია მიმინოშვილმა, აბიტურიენტებს დეტალურად განუმარტა ის სიახლეები, რაც 2014 წლის ერთიან ეროვნულ გამოცდებს უკავშირდება.
მისი განმარტებით, 2014 წელს აბიტურიენტებს საშუალება ექნებათ არჩევით საგნად სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნებაც ჩააბარონ. საქართველოს ზოგად საგანმანათლებლო დაწესებულებებში ამ საგნის სწავლება პირველიდან მეცხრე კლასის ჩათვლით სავალდებულოა, დამამთავრებელ კლასებში კი არჩევით საგნად ისწავლება.
იგეგმება უცხოური ენის გამოცდას დაემატოს მოსმენის ნაწილი. გამოცდაზე დაახლოებით 10 წუთი იქნება გამოყოფილი იმისთვის, რომ აბიტურიენტმა მოისმინოს ტექსტი შესაბამის ენაზე და მის საფუძველზე გააკეთოს 8-დავალებიანი სავარჯიშო. შესაბამისად, ტექსტის ამ ნაწილის მაქსიმალური შეფასება 8 ქულა იქნება.
მიმინოშვილი აბიტურიენტებს ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე ზღვარის გადალახვის ახალი მიდგომის შესახებაც ესაუბრა. მისი თქმით, პროექტის მიხედვით, იმ აბიტურიენტთა გამოვლენა, რომელთაც ზღვარი გადალახეს, სხვადასხვა ვარიანტში მიღებული ქულების გაიგივების შემდეგ მოხდება.
ამ ცვლილების შედეგად, ზღვარის გადალახვის შანსს ინარჩუნებენ ის აბიტურიენტებიც, რომლებმაც შედარებით რთული ვარიანტი წერეს, ვერ გადალახეს მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი, მაგრამ, ზღვართან მიახლოვებული ქულა მიიღეს.
შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის წარმომადგენლების ინფორმაციით, ცვლილების გატარება შესაძლებელი გახდება, თუ ტესტში, რომელიც მხოლოდ არჩევით პასუხებიანი დავალებებისგან შედგება (მაგ:ზოგადი უნარები) მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი ისე განისაზღვრება, რომ სწორი პასუხების შემთხვევითი გამოცნობის ალბათობა მინიმუმამდე დავა.
ასევე, პროექტის მიხედვით, ცვლილების განხორციელება შესაძლებელი გახდება ზოგად უნარებში მინიმალური კომპეტენციის ზღვარის მხოლოდ 3 ქულით გაზრდის შემთხვევაშიც.
მაია მიმინოშვილმა აბიტურიენტებს განუმარტა თუ რა ინფორმაციაა დატანილი საგამოცდო ბარათებზე, როდის უნდა მივიდეს აბიტურიენტი გამოცდებზე, როგორ მიმდინაროებს საგამოცდო პროცესი და ასე შემდეგ.
მან არაქართულენოვან აბიტურიენტების ერთიან ეროვნულ გამოცდებში მონაწილეობაზეც ისაუბრა. მისი თქმით, სომხურ და აზერბაიჯანულენოვან აბიტურიენტებს შეუძლიათ მშობლიურ ენაზე ჩააბარონ ზოგადი უნარების ტესტები, ამ შემთხვევაში ისინი მხოლოდ ქართული ენის მოსამზადებელ პროგრამაში ჩაერთვებიან.
„თუ მათ უნდათ, რომ ერთიანი ეროვნული გამოცდები ჩააბარონ, ამ შემთხვევაში მათ მოუწევთ დანარჩენი გამოცდების ჩაბარება ქართულ ენაზე“, - განმარტავს მიმინოშვილი.
შეხვედრის დასასრულს შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის წარმომადგენლებს აბიტურიენტებმა კითხვები დაუსვეს. კითხვები ძირითადად ერთიანი ეროვნული გამოცდების პროცედურებს ეხებოდა.
მეხუთე სკოლის მეთორმეტე კლასის მოსწავლეს თაკო რეხვიაშვილს აინტერესებდა რატომ ითხოვენ ზოგადი უნარების ჩაბარებას, როცა ამას სკოლაში არ სწავლობენ და რეპეტიტორის გარეშე ვერც ისწავლიან.
„რატომ გვთხოვენ ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე ზოგადი უნარების ჩაბარებას მაშინ, როცა ამას სკოლაში არ ვსწავლობთ? გასაგებია, რომ მათემატიკური ნაწილი საჭიროა და ამაზე პრეტენზია არც მაქვს, ვერბალურ ნაწილს ვგულისხმობ“, - ამბობს იგი.
„ამ საგანს სკოლაში ვერც ასწავლიან, რადგან უნარ-ჩვევები მოსწავლემ ცხოვრებაში, ბევრი კითხვის შემდეგ უნდა გამოიმუშაოს“, - უპასუხა მიმინოშვილმა.
მეხუთე სკოლაში გამართულ შეხვედრაზე, მიმინოშვილმა საერთო სამაგისტრო გამოცდებზე, პედაგოგთა სერთიფიცირებასა და საგრანტო თანხის გადანაწილებაზეც ისაუბრა.
[მანანა სარაშვილი, ახალციხე]