სამცხე–ჯავახეთში ავტომობილის პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრში ამბობენ, რომ სავალდებულო ტექინსპექტირების მესამე ეტაპი აქტიურად მიმდინარეობს: „M1 მაღალი მოცულობის ძრავების მქონე ავტომობილები მოწმდება ახლა. დღის განმავლობაში, 10 მანქანას მაინც ვათვალიერებთ“.
საქართველოში სავალდებულო ტექდათვალიერება 2018 წლის პირვლი იანვრიდან დაიწყო და ოთხ ეტაპს მოიცავს. სამი იანვრიდან დაიწყო სამგზავრო (რვა ადგილის ზემოთ) და სატვირთო (3,5 ტ. ზემოთ) ავტომანქანების ტექნიკური ინსპექტირება, ხოლო პირველი ივლისიდან სახელმწიფო უწყებებისა და იურიდიული პირების კუთვნილი ავტომანქანების.
ამჟამად მესამე ეტაპი, M1 3000 კუბურ სანტიმეტრის, ან მეტი მოცულობის ძრავების მქონე ავტომობილების ინსპექტირება მიმდინარეობს. ხოლო 2019 წლის პირველი იანვრიდან, ტექნიკური ინსპექტირების ყველაზე მასშტაბური – M1 (მსუბუქი) კატეგორიის ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალების ინსპექტირება დაიწყება.
„პირველ რიგში მაყუჩიდან სპეციალური მოწყობილობით ვამოწმებთ რა რაოდენობის CO–ს გამოყოფს ავტომობილი, თუ გამონაბოლქვის რაოდენობა ნორმას არ აღემატება მერე ინსპექტირება სამუხრუჭო სისტემის შემოწმებით გრძელდება. ასევე, მოწმდება საბურავები, მანქანის სავალი ნაწილი, საჭით მართვის სისტემა, ფარები და სხვა ნაწილები“, – გვიხსნის ავტომობილის პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრის დირექტორი ნუგზარ აღდგომელაძე.
სამცხე–ჯავახეთის ინსპექტირების ცენტრს, სამი ინსპექტორი ემსახურება. იმ ავტომანქანების ტექნიკური შემოწმება, რომლის წონაც 3 500 კილოგრამს აღემატება, 100 ლარი ღირს, ხოლო 3 500–ზე ნაკლების 60 ლარი. გადახდა ინსპექტირების ადგილზე, ჩასარიცხი აპარატით არის შესაძლებელი.
„თუ მანქანა ხარვეზიანი აღმოჩნდა, მფლობელს ვაძლევთ ერთ თვეს ხარვეზის გამოსასწორებლად და ამ პერიოდში განმეორებითი შემოწმება უფასოა“, – ამბობს ტექნიკური მენეჯერი, სუმბა ძელოიანი.
ტექნიკური შემოწმების გასავლელად სტეფან დავითიანი ახალქალაქიდან ჩამოვიდა: „ტექნიკურ ინსპექტირებას პირველად გავდივარ, ჩემთვისაც კარგია იმის ცოდნა, რომ ავტომობილი გამართულია“.
„პირველად ტექდათვალიერება მუხრუჭების გაუმართაობის გამო ვერ გავიარე, ახლა გავმართე და იმედია გავივლი ამ პროცედურებს. ამ მარშუტკით მგზავრები ახალციხე–თბილისის მიმართულებით გადამყავს“, – ამბობს ახალციხელი ანზორ ბალახაშვილი.
სავალდებულო ტექინპსექტირების გასავლელად ერთწლიანი ვადა აქვთ ავტომობილის მძღოლებს, მიკროავტობუსებისას კი ექვსი თვე.
ავტოტრანსპორტის მძღოლი, რომელიც პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას ერთი წლის მანძილზე არ გაივლის, 50 ლარის ოდენობით დაჯარიმდება, ხოლო იურიდიული პირი, ან ინდმეწარმე 200 ლარით.
ავტომობილის მძღოლი ვალდებულია, ტექნიკური დათვალიერების გასვლიდან ერთი წლის შემდეგ ავტომობილი ხელახლა შეამოწმოს. ასევე, ინსპექტირების შესახებ დამატებითი ინფორმაციისთვის მუშაობს სპეციალური ცხელი ხაზიც – 1484.
ქვეყნის მასშტაბით ტექნიკური ინსპექტირების 36 ცენტრი ფუნქციონირებს.
პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების რეფორმა ევროკავშირთან ასოცირების შეთანხმების შესაბამისად ხორციელდება.
[ავთო ინასარიძე, ახალციხე]