დღეს, 4 ოქტომბერს, „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველომ“, მერვე მოწვევის პარლამენტის საქმიანობის შემაჯამებელი შეფასება წარადგინა.
დოკუმენტის მიხედვით, მე-8 მოწვევის პარლამენტში ჩატარდა
231 პლენარული სხდომა. მათ შორის, 62 პარლამენტის რიგგარეშე სხდომა. კვორუმის არ არსებობის გამო არ შედგა 10 სხდომა. (აქედან 2 რიგგარეშე).
„საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს“ იფორმაციით, მე–8 მოწვევის პარლამენტმა,
1505 კანონი მიიღო. აქედან:
მთავრობის მიერ ინიცირებული 865 კანონი
პარლამენტის წევრების მიერ ინიცირებული 440 კანონი
საქართველოს პრეზიდენტის მიერ ინიცირებული 1 კანონი
პარლამენტის კომიტეტების მიერ ინიცირებული 177 კანონი
პარლამენტის ფრაქციების მიერ ინიცირებული 13 კანონი
აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს წევრების მიერ ინიცირებული 7 კანონი
აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს მიერ ინიცირებული 1 კანონი.როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, პარლამენტში განხილული კანონებიდან იყო როგორც პროგრესული კანონები და კანონები, რომლებიც დახვეწას საჭიროებს, ასევე, ნეგატიური საკანონმდებლო ცვლილებები; გარდა ამისა, იყო პროგრესული საკანონმდებლო ცვლილებები, რომელიც არ მიიღო პარლამენტმა.
პროგრესული კანონები და საკანონმდებლო ცვლილებები იყო: კანონი დისკრიმინაციის ყველა ფორმის აღმოფხვრის შესახებ, არასრულწოვანთა მართლმსაჯულების კოდექსი, სასჯელის უპირობო შეკრებითობის გაუქმება, არასრულწლოვანთა ქორწინების აკრძალვა და აშ.
პოზიტიური კანონები და საკანონმდებლო ცვლილებები, რომლებიც დახვეწას საჭიროებს: საჯარო სამსახურის რეფორმა, ადგილობრივი თვითმმართველობის კოდექი, შრომის კოდექსი და აშ.
ნეგატიური საკანონმდებლო ცვლილებები: შუღლის გაღვივების კრიმინალიზება, ეროვნული ბანკისთვის საზედამხედველო ფუნქციის ჩამორთმევა, საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ კანონში შეტანილი ცვლილებები და აშ.
განხორციელებული რეფორმები მნიშვნელოვანი ხარვეზებით: შინაგან საქმეთა სამინისტოს რეფორმა, პროკურატურის რეფორმა, სასამართლოს რეფორმა და აშ.
პროგრესული საკანონმდებლო ცვლილებები, რომელიც არ მიიღო პარლამენტმა: მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემის გაუქმება, ფარულ მოსმენებთან დაკავშირებული საკანონდებლო ცვლილებები და აშ.
მერვე მოწვევის პარლამენტში პრეზიდენტმა
ვეტოს უფლება 17 საკანონმდებლო პაკეტზე გამოიყენა.
2012 წლის 1 ოქტომბრიდან 2013 წლის 27 ოქტომბრის საპრეზიდენტო არჩევნებამდე პრეზიდენტმა 20 კანონზე გამოიყენა ვეტოს უფლება (13 საკანონმდებლო პაკეტი)
2013 წლის 27 ოქტომბრის საპრეზიდენტო არჩევნებიდან 2016 წლის 24 ივლისის ჩათვლით პერიოდში 20 კანონზე (4 საკანონმდებლო პაკეტი).
„საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს“ ინფორმაციით, მერვე მოწვევის პარლამენში აქტიურობით გამოირჩეოდნენ:
ყველაზე მეტი კანონპროექტის ინიციატორი -
კობა დავითაშვილი 68 კანონპროექტის ინიციატორი ყველაზე მეტი მიღებული კანონის ავტორი -
გია ჟორჟოლიანი 53 კანონი სიტყვით გამოსვლის ყველაზე მაღალი რაოდენობა -
ჩიორა თაქთაქიშვილი 478 პლენარული სხდომის
საპატიო მიზეზით ყველაზე მეტი გაცდენა აქვს
კობა ნაყოფიას 172 გაცდენა პლენარული სხდომის
არასაპატიო მიზეზით ყველაზე მეტი გაცდენა აქვს
კობა დავითაშვილს - 39 გაცდენა კომიტეტის სხდომის
საპატიო მიზეზით ყველაზე მეტი გაცდენა აქვს
ლევან ბეჟაშვილს - 226 გაცდენა კომიტეტის სხდომის
არასაპატიო მიზეზით ყველაზე მეტი გაცდენა აქვს
ნუგზარ წიკლაურს - 166 გაცდენარაც შეეხება ყველაზე
პასიურ დეპუტატებს,
მერვე მოწვევის პარლამენტში საკანონმდებლო ინიციატივის უფლება არ გამოიყენა 72 წევრმა.
სიტყვით გამოსვლის უფლება საერთოდ არ გამოუყენებია 18 დეპუტატს მათ შორის უმრავლესობიდან
გოდერძი ბუკია, ალექსანდრე თამაზაშვილი, გოგი ლიპარტელიანი, ალი მამედოვი, ენზელ მკოიანი, რამაზ ნიკოლაიშვილი, გიორგი ფეიქრიშვილი, , თამაზ ყაჭეიშვილი, რევაზ შავლოხაშვილი, შოთა ხაბარელი, როსტომ ხალვაში, თენგიზ ხუბულური და უმცირესობიდან ზაზა კედელაშვილი, კობა ნაყოფია, ლევან ქარდავა, ნიკოლოზ ყიფშიძე. გაცდენები საანგარიშო პერიოდში
საპატიო მიზეზით პლენარული სხდომის
5913 გაცდენა დაფიქსირდა. აქედან მივლინება - 855, ავადმყოფობა - 417, პოლიტიკური მოსაზრების გამო - 541, ოჯახური მდგომარეობის გამო - 4100
არასაპატიო მიზეზით პლენარული სხდომის გაცდენის საერთო რაოდენობა -
983
საპატიო მიზეზით კომიტეტის სხდომა გაცდენის საერთო რაოდენობა -
4700
არასაპატიო მიზეზით კომიტეტის სხდომა გაცდენის რაოდენობა -
4436შეგახსენებთ, „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველომ“, მერვე მოწვევის პარლამენტის საქმიანობის შემაჯამებელი შეფასება დღეს, 4 ოქტომბერს წარადგინა. კვლევის განხორციელება შესაძლებელი გახდა შვედეთის საერთაშორისო განვითარების თანამშრომლობის სააგენტოს (Sida) ფინანსური მხარდაჭერით.
[ნინო ნარიმანიშვილი, ახალციხე]